Ganske vist har bilerne i denne klasse små motorer og derfor ikke noget imponerende antal hestekræfter set med nutidens øjne. Men her er stadig fart over feltet og masser af dramatik.

Præcis som i dag var der også god markedsføring i at vinde motorløb dengang. Det betød, at rigtig mange fabrikanter meldte sig på banen. I dag kan vi derfor nyde et enestående stort og bredt felt af racermodeller som Fiat Abarth, Mini Cooper S, Ford Anglia, Hillmann Imp og NSU 1200 TT. En rigtig spændende klasse med mange biler, som flere af os endnu husker fra vores barndom og ungdom.

Tankevækkende er det, at mange af de deltagende bilmærker ikke længere eksisterer eller er slået sammen med andre. Sunbeam og NSU er væk, mens rettighederne til Austin-mærket blev en del af British Leyland – efter en overgang at have været på tyske hænder hos BMW Group.

På den udfordrende Bellahøj Park klarer de små og lette racerbiler sig bedre, end man skulle tro. Tiderne er ikke langt fra mere moderne racere med betydeligt større motorer. Traditionelt er Klasse C her, hvor der oftest skiftes positioner. Bilerne er stort set lige hurtige, så det er førerens mod og evner, det kommer an på, når de røde lamper slukker og starten går til flere spændende racerløb.