Kørertilmeldingen til CHGP 2017 er nu åben | Copenhagen Historic Grand Prix

Copenhagen Historic Grand Prix

CHGP 2019 | 3. - 4. august 2019 | #chgp2019

Kørertilmeldingen til CHGP 2017 er nu åben
CHGP 2015 ; ©ørgaard-foto

Kørertilmeldingen til CHGP 2017 er nu åben

Fra årsskiftet begyndte kørertilmeldingen til Copenhagen Historic Grand Prix den 5.-6. august på Bellahøj Park, og frem til den 31. marts er der intet tilmeldingsgebyr*.

En uundværlig del af Copenhagen Historic Grand Prix er racerkørerne og deres imponerende racerbiler. De mere end 200 deltagende biler tiltrækker med rette i titusindvis af tilskuere og publikum til den særlige klassikerweekend i København.

Fra kørertilmeldingen åbnede, mandag den 2. januar, og frem til den 31. marts 2017, er der intet tilmeldingsgebyr, mens det i perioden 1. april til 30. juni koster 600 kr. at tilmelde sig Copenhagen Historic Grand Prix. Venter man til mellem den 1. juli til 15. juli med at tilmelde sig CHGP 2017 koster det 1.600 kr. i tilmeldelsesgebyr.

Tilmeldingen dækker én bil, én kører og én plads på 3 x 6 meter i Ryttergården samt, tilsvarende plads til en værkstedsbil. Ekstra plads i Ryttergården på 3 x 6 meter kan tilkøbes for 1.000 kr.

Som altid indeholder programmet til Copenhagen Historic Grand Prix mange historiske klasser hertil underholdningsklassen Royal Pro/Am, der køres både lørdag og søndag, samt flere opvisningsklasser med f.eks. motorcykler og andre historiske højdepunkter. Derudover vil publikum også i 2017 kunne opleve moderne motorsport i form af Danish Thundersport Championship, der igen kører en fuld tællende mesterskabsafdeling.

For nuværende omfatter løbsprogrammet herunder nævnte løbsklasser, men senere på foråret vil vi løfte sløret for én eller flere nye klassetiltag, som vil udvide det i forvejen brede løbsprogram til Copenhagen Historic Grand Prix 2017.

Klasse C – Touring/GT op til 1971 – under 1.300 cm3:
I denne klasse kan nydes et enestående bredt og varieret felt af racermodeller som Fiat Abarth, Mini Cooper S, Ford Anglia, Hillmann Imp, NSU 1200 TT og mange flere spændende mærker, som mange sikkert husker fra deres barndom og ungdom.

Klasse D – Touring/GT op til 1971 – over 1.300 cm3:
Inspireret af klasse C, men med mere motorkraft. Her er tale om standardvogne i stærkt tunet og modificeret form. I et flot felt ses modeller som Lotus Cortina og Ford Escort DBA sammen med Alfa Romeo GTA, Volvo 142S, BMW 2002tii, og mange andre iøjefaldende specielversioner af datidens gængse familiemodeller.

Klasse E – Historiske biler op til 1986:
Klassen med standardvogne og GTS-biler fra perioden 1971-76, 1976-81 og 1981-1985 er en skøn cocktail af to årtiers mest eftertragtede og inspirerende bilmodeller. Blandt standardvogne finder vi biler som Opel Kadett GT-E, Ford Escort RS 1600 og 2000 med den berømte BDA-motor. Hos GT-bilerne i klassen er Porsche 911 nok den mest berømte, men også sportsvogne fra Mercedes, Nissan med flere vækker beundring.

Klasse F – Formula Junior:
I de første år efter Anden Verdenskrig blev der kørt racerløb i stort set alt, hvad der havde overlevet krigens ødelæggelser. I midten af 50’erne tog en italiensk greve initiativ til Junior klassen, som et billigt udstillingsvindue til Formula 1. Klassen blev hurtigt meget populær og gennemlevede en fascinerende udvikling. De meget benyttede motorcykel-motorer på 500 cm3 i den tids formel 3 blev udskiftet med tunede standard-bilmotorer på enten 1,0 eller 1,1 liter afhængig af racerens egenvægt.

Legend Car Cup:
De små Legends-racere er perfekte til den snævre og udfordrende Bellahøj Park. Legends Cars ligner 1930’ernes amerikanerbiler i halv størrelse. På trods af det sjove miniput-look er Legends Cars fuldblods racere, og klassen er vanen tro leveringsdygtigt i underholdende motorløb, hvor tætte dueller og flotte overhalinger er dominerende.

 

* Der opkræves et administrationsgebyr på 600,- kr. som IKKE refunderes ved afmelding.

 

 

Close Menu
×
×

Kurv