Til fordel for velgørenhed kørte Race for Riget på alle cylindre i weekenden, hvilket resulterede i et rekordstort donationsbeløb på 444.400 kr. til Rigshospitalet

Siden 2010 har Race for Riget været en fartfyldt katalysator af publikumsoplevelser, når Copenhagen Historic Grand Prix løber af stablen. I en time både lørdag og søndag kan publikum købe sig til en tur i et stort felt af eksotiske sportsvogne og racerbiler med kendte profiler bag rattet, og de indsamlede midler doneres ubeskåret til BørneUngeProgrammet på Rigshospitalet.

Foruden Le Mans-stjernerne Jan Magnussen, Tom Kristensen, Christoffer Nygaard og Kristian Poulsen bestod det prominente felt i dette års Race for Riget af Porsche fabrikskører Michael Christensen, Rally-køreren Petter Solberg, Lotus Formel 1 reservekører Marco Sørensen, GT-kører Mikkel Mac, den populære Jason Watt og mange flere, i det Race For Riget i år fik støtte fra Sportscar Event til at fylde ønskelisten hos publikum med de nyeste sportsvogne på markedet.

Jan Magnussen plejede i denne weekend også sin nye rolle som ambassadør for det velgørende event Race for Riget, som for femte gang blev afviklet i forbindelse med Copenhagen Historic Grand Prix.

”Race for Riget har på få år udviklet sig til en rigtig god tradition, som både racerkørere og ikke mindst publikum støtter op omkring,” lyder det fra Jan Magnussen.

”Det bedste ved Race for Riget er jo, at det giver noget til alle. De, der køber en billet får en oplevelse, de aldrig glemmer, og Rigshospitalet får en hjælpende hånd til at udvikle BørneUngeProgrammet.”

Der blev i alt kørt 444.400 kroner ind til det godgørende formål, hvilket overgår sidste års rekordbeløb med mere end 100.000 kroner og den store check blev overrakt til Gitte Stark, koordinator for BørneUngeProgrammet på Rigshospitalet, af Jan Magnussen.

”Med dette års bidrag har Race for Riget på fem år doneret mere end én million kroner til Rigshospitalet, og jeg er naturligvis stolt over at repræsentere et sådant initiativ,” lyder det afsluttende fra ambassadøren.

Foto: F1Journal

This post is also available in: English