Frivillig 2020

COPENHAGEN HISTORIC GRAND PRIX

CHGP

FRIVILLIG 2020

CHGP startede tilbage i 1996, og gennem tiden har vi afviklet 19 vellykkede sæsoner. Dette er primært grundet vores effektive og kompetente frivillige.

Vi har skabt en unik begivenhed, hvor vi giver vores frivillige rum til at tænke ud af boksen og dermed bidrage til at skabe Danmarks bedste motorløb. Som frivillig oplever du Grand Prix’et på første parket og indgår i et særligt sammenhold af fantastiske mennesker.    

Frivilligheden er benzinen til vores historiske bil. Vi håber derfor, at du har mod på at starte motoren og køre endnu et fantastisk ”race” med os!

VÆR EN DEL AF TEAMET

Nogle af de mange fordele ved at være frivillig til CHGP:

  • Fællesskab og spændende oplevelser
  • Nye faglige kompetencer
  • Personlige og faglige udfordringer
  • Tilføj erfaringer til CV’et
  • Nyt personligt og fagligt netværk
  • Hjælp indirekte med at støtte den gode sag ”BørneUngeProgrammet”
  • Deltag i lodtrækning om spændende præmier

Banebyggere

Billetvogne

Indkørsel- og parkeringsservice

Publikumsservice Område Sydvest

Publikumsservice Område Nordøst

Drikkevarer service

Logistik

Håndværkere

Runnere

Billetvogne

Der arbejdes i eventens åbningstider lørdag d. 10/10 og søndag d. 11/10 mellem kl. 7.30 og kl. 18.00.

Oplæring i systemer foretages fredag eftermiddag d. 9/10, hvorfor der også kan forventes et par timers mødepligt her.

Der kommer omkring 40.000 mennesker til begivenheden, som enten køber billet på dagen eller skal have byttet deres købte billetter til armbånd.

Din opgave som frivillig i denne gruppe er derfor at sælge indgangsarmbånd og/eller udlevere armbånd til dem, som skal have byttet deres billetter til armbånd.

Der etableres billethuse med alt udstyr, hvorfra du skal servicere alle vores mange gæster.

Du kan opleve travle perioder, hvor det forventes, at du bevarer det kolde overblik og den gode service til vores betalende gæster.

Banebyggere

Der arbejdes i dagene fra torsdag d. 1/10 til fredag d. 9/10 og fra søndag d. 11/10 til torsdag d. 15/10. Hver dag i to perioder, kl. 8:00 til kl. 16:00 og kl. 16:00 til kl. 22:00.

Banebyggerne er legendariske efter de mange år i Fælledparken og på Bellahøj. Mange har været med i adskillige år, så der er altid nogle som ”ved hvad det går ud på”, når arbejdet skal udføres. Før og efter løbet opbygges og nedtages banen. Det foregår både i dag- og aftenhold.

Og hvordan bygger vi så en racerbane? Læs nogle af arbejdsopgaverne her: Det første vi begynder med er, at indhegne hele området med festivalhegn. Så opstilles betonbarrierer, som afgrænser hele banen, af en underentreprenør. Når betonen er sat, sættes et sikkerhedshegn ovenpå betonen. Det er også en opgave for banebyggere at placere sikkerhedshegnet, som efterfølgende skal forstærkes med clamps og stålwire. Hele banen rundt hvor der er publikum opstilles publikumshegn, som er 1 meter højt cykelhegn.

Mange steder rundt om banen opsættes der reklamebanner for løbets sponsorer. De bliver monteret på hegn og betonbarrierer, ved hjælp af wirer og plastikstrips. Desuden monteres der reklamebanner på de 4 overgangsbroer. Langs Hvidkildevej ind mod Bakkehusene opsættes der støjskærme på sikkerhedshegnet. På selve racerbanen opsættes bl.a. start/mål portal, startlys, der opmærkes startbåse og etableres chikaner. Så er racerbanen ved at være færdig……. Men vi mangler lige publikumsområderne hvor der opstilles et antal toilet-, bad- og kontorvogne samt festival og cykelhegn hos udstillere. Desuden etableres der billetsalg ved de fire indgange, og der opstilles billetsalgsvogne.

Til alle disse opgaver har vi naturligvis alle moderne hjælpemidler i form af gaffeltrucks, knækstyrede minilæssere, teleskoplæssere, lifte, varevogne, trailere, cykler, golfvogne osv.

Det vil være en fordel men ikke et krav, at du har truckcertifikat og erfaring med entreprenørmaskiner og den slags, og dette må du gerne oplyse ved tilmelding. Det er vigtigt at du er fysisk ok og er vant til manuel arbejde, da der forekommer mange løft m.m. En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger må du også meget gerne oplyse dette ved tilmelding. Det forventes at du tilmelder dig minimum 4 arbejdsdage, hvoraf den ene gerne må være søndag til nedpakning.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder, under opbygning og nedtagning af banen. Det gælder også i løbsweekenden, hvor vi ser motorløb og hygger os. Dog skal der under løbet hele tiden være et beredskab, der skal kunne rykke ud ved uheld, som kræver reparation på banen. Det er noget, vi aftaler undervejs.

Når løbet er slut søndag aften skal det hele pilles ned igen, og da har vi også brug for din indsats. Vi er typisk færdige med nedtagningen onsdag aften, senest torsdag i løbet af dagen.

Så……..Meld dig som banebygger og få en oplevelse ud over det sædvanlige! Mød nye mennesker som du med garanti vil have det sjovt og spændende sammen med i fremtiden.

Indkørsel- og parkeringsservice

Der arbejdes i dagene før løbsweekenden, torsdag d. 8/10 & fredag d. 9/10 og i løbsweekenden lørdag d. 10/10 & søndag d. 11/10.

Præcise arbejdstider tilgår for arbejdet torsdag-søndag. Vagten slutter mellem kl. 18.00 og kl 20.00.

I dagene før løbsweekenden kontrolleres trafikken ind på området ved de forskellige indkørsler, ligesom Ryttergården også kontrolleres for de rette køretøjer. Når indkørslen til personaleparkeringen på cirkuspladsen åbnes lørdag og søndag morgen, skal alle bilerne kontrolleres for korrekt P-tilladelse.

Det aflukkede stykke af Hulgårdsvej, indkørslen til kvarteret ud mod Hvidkildevej og indkørslen til handicap P-pladsen på Bellahøjvej skal bevogtes i løbsweekenden.

 

Drikkevareservice

Der arbejdes i dag- og aftentimerne om fredagen og i løbsweekenden (9/10 – 11/10) samt søndag aften efter løbets afslutning. Fredag  slutter vagten omkring kl. 22:00. Lørdag slutter vagten omkring klokken 19:00. Søndag forventes det, at vagten slutter kl. 23:00 – dog kan ekstra arbejdstid forekomme.
Der kan være behov for et par frivillige mandag formiddag efter løbsweekenden. (Aftales nærmere med gruppeleder.)

I drikkevare-service står vi for at servicere alle vores egne barer samt vores mange erhvervskunder med drikkevarer.

Drikkevare-service står for drikkevarer-lager og levering og afhentning af drikkevare-produkter til vores egne barer samt erhvervskunder.

I drikkevare-service har vi tæt kontakt med vores erhvervskunder, hvorfor man møder mange spændende mennesker.

Det er vores fornemmeste opgave at sørge for, at alle vores tilskuere og vores erhvervskunder får en fantastisk weekend, og at de ikke tørster undervejs.

Til dette formål skal vi bruge folk som er praktisk anlagt og godt kan lide at bruge deres muskler, da der skal bæres en del drikkevarer.

Der vil naturligvis være køretøjer til rådighed til at transportere drikkevarerne.

I gruppen får du en masse at se til og får også et rigtig godt sammenhold med de andre frivillige i denne gruppe.

Publikumsservice Område Sydvest

Der arbejdes i eventens åbningstider fredag (mellem 16.00-22.00), lørdag og søndag mellem kl. 7.00 og kl. 19.00.

Publikumsservice er CHGP’s største frivillig-gruppe. Som frivillig i denne gruppe er du arrangementets ambassadør, og især som Publikumsservice står du for at give publikum en sjov og god helhedsoplevelse, når de besøger CHGP. Når det er sagt, er det dog også vigtigt for os, at du som frivillig får en spændende oplevelse ud af det.

Som frivillige i Publikumsservice kommer du igennem flere spændende opgaver i løbet af weekenden. De tre forskellige opgaver inden for publikumsservice er:

1)

Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden, og kontrollerer at kun publikum med korrekt billet lukkes ind samt sørger for at ud- og indgang foregår let og glidende.

Desuden assisteres publikum ved broerne over banen, som fører ind på selve området. Herunder sørges der for, at folk ikke stopper op under passagen.

Der hjælpes med barnevogne og kørestole m.v.

2)

Områdeassistance og opsyn, hvor du har tre primære opgaver: At holde øje med at KUN personer med gyldigt armbånd opholder sig på området, holde opsyn med vores hegn samt assistere publikum med information og vejledning.

Som frivillig inden for dette felt vil du både have ansvaret for at give publikum en god oplevelse i inderkredsen samt holde opsyn med vores faciliteter omkring Grand Prix’et.

Det betyder, at du inden for denne arbejdsbeskrivelse har det gyldne overblik over HELE området og kan varetage et bredt arbejdsområde. 

3)

Tribuneservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen. Tribuneservice sørger for, at kun publikum med de rette adgangsarmbånd benytter tribunerne. Desuden hjælpes der med information til publikum.

I Publikumsservice – Område Sydvest vil man også skulle håndtere handicaptribuner, handicapovergangen samt indgang til vores VIP-gæster til Grand Prix Club.

Publikumsservice Område Nordøst

Der arbejdes i eventens åbningstider fredag (mellem 16.00-22.00), lørdag og søndag mellem kl. 7.00 og kl. 19.00.

Publikumsservice er CHGP’s største frivillig-gruppe. Som frivillig i denne gruppe er du arrangementets ambassadør, og især som Publikumsservice står du for at give publikum en sjov og god helhedsoplevelse, når de besøger CHGP. Når det er sagt, er det dog også vigtigt for os, at du som frivillig får en spændende oplevelse ud af det.

Som frivillige i Publikumsservice kommer du igennem flere spændende opgaver i løbet af weekenden. De tre forskellige opgaver inden for publikumsservice er:

1)

Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden og kontrollerer, at kun publikum med korrekt billet lukkes ind samt sørger for at ud- og indgang foregår let og glidende.

Desuden assisteres publikum ved broerne over banen, som fører ind på selve området. Herunder sørges der for, at folk ikke stopper op under passagen.

Der hjælpes med barnevogne og kørestole m.v.

2)

Områdeassistance og opsyn, hvor du har tre primære opgaver: At holde øje med at KUN personer med gyldigt armbånd opholder sig på området, holde opsyn med vores hegn samt assistere publikum med information og vejledning.

Som frivillig inden for dette felt vil du både have ansvaret for at give publikum en god oplevelse i inderkredsen samt holde opsyn med vores faciliteter omkring Grand Prix’et.

Det betyder, at du inden for denne arbejdsbeskrivelse har det gyldne overblik over HELE området og kan varetage et bredt arbejdsområde. 

3)

Tribuneservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen. Tribuneservice sørger for, at kun publikum med de rette adgangsarmbånd benytter tribunerne. Desuden hjælpes der med information til publikum.

I Publikumsservice – Område Nordøst vil en lille gruppe frivillige også skulle håndtere CHGP’s campingplads.

Volunteer Village

Der arbejdes lørdag d. 3/8 mellem kl. 06.00 – 23.00 og søndag d. 4/8 mellem kl. 06.00 – 21.00.

Som frivillig i denne gruppe, skal du sørge for, at alle vores andre frivillige har en god oplevelse.

Ved CHGP 2019 oprettes der en lille frivillig “landsby”, hvor der vil være et hyggeområde for de frivillige, som kan benyttes i pauser.

Ligeledes vil det være her, at Volunteer Lounge er, hvor alle de frivillige spiser de forskellige måltider og drikker deres eftermiddagskaffe.

Som frivillige i denne gruppe, skal du derfor sørge for, at der altid er pænt, rent og hyggeligt i dette område.

Ligeledes skal du kontrollere, at det kun er frivillige, der befinder sig i dette område.

Lørdag aften vil der blive afholdt et mindre grill-arrangement, når alle de frivillige er færdige med deres opgaver.

Her vil det være din opgave at skabe en hyggelig stemning, bemande baren, og veksle drinksbilletter til øl/sodavand.

Ligeledes vil du også skulle bemande baren søndag aften, hvor der vil blive serveret fyraftensøl.

(Derfor kan længere arbejdstid forventes både lørdag og søndag aften.)

Håndværkere

Der arbejdes i dagene fra torsdag d. 8/10 til mandag d. 12/10.
Vi bruger torsdag fra kl. 8:00, til at forberede og planlægge vores arbejde i weekenden.
Fredag møder vi kl. 8:00 og arbejder til vi er klar. (I år køres løb fredag aften)
Lørdag er arbejdstiden fra kl. 7:00 til ca. kl. 20:00. Søndag fra kl. 7:00 til vi er færdige.
Mandag ca. kl. 8:00 til kl. 20:00.

Om fredagen er der bl.a. følgende opgaver: bygning af præmiepodie, opsætning af TV hos vores udstillere, og andre små og store ad hoc opgaver. Fredagen bruges også på at lære området at kende, vi fordeler jer i teams, og vi får talt om de kommende dages opgaver.  Vi går hjem når alt er klar til lørdag morgen.

I løbsweekenden skal vi i teamet kunne løse forefaldende reparationsopgaver på hegn, trapper, tribuner, toiletter, installationer osv. Desuden kan der være opgaver som opfyldning af vandtanke og, levering og udlægning af plastkøreplader.

Opgaverne om mandagen vil bestå af forsvarlig nedpakning af ”alt det vi har sat op”.

Der kan forekomme perioder i teamet, hvor vi har ”ledige hænder”. I de perioder må man være forberedt på, at hjælpe til hos banebyggerne.

Der vil være værktøj, køretøjer og materiel til rådighed til de forskellige opgaver.  Du må naturligvis gerne medbringe dit eget foretrukne værktøj.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder.

En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger, såsom truckcertifikat, erfaring med entreprenørmateriel eller lignende, må du gerne skrive det ved tilmelding.

Gruppelederen fordeler arbejde og pauser i samarbejde med teamet. Teamet skal altid være bemandet, men der er også mulighed for, at se eventen.

Runnere

Fredag d. 9/10 samles alle runnere til en introduktion af arbejdsopgaver og rundvisning på området. Tid og sted aftales med gruppelederen.

Lørdag d. 10/10 og søndag d. 11/10 møder du om morgenen kl. 7:00, til morgenmad og fordeling af dagens opgaver.

Arbejdstid begge løbsdage er fra kl. 7.00 til kl. 19.00. Lørdag vil der være frokost og aftensmad, og frokost om søndagen.

Arbejdsopgaver for runnere kan være udbringning af mad og drikke til VIP-telte, udbringning af kaffe til CHGP-frivillige som står ved tribuner, overgangsbroer, billethuse osv., og udbringning af mad og drikke til beredskab og politi. Derudover leveres mad og drikke til dommertårn og speakertårn.

Der vil også være bud- og serviceopgaver for løbsledelsen, bl.a. leveres løbsresultater fra dommertårnet til løbssekretariatet.

Derudover kan der forekomme andre bud- og serviceopgaver, så man må være forberedt på ”at kunne springe til, hvor det brænder lidt på”.

Der vil være cykler og/eller golfvogn til rådighed, til arbejdet.

Gruppelederen fordeler arbejde og pauser i samarbejde med teamet. Teamet skal altid være bemandet, men der er også mulighed for, at se eventen.

Logistik

Der arbejdes i dagene fra mandag d. 5/10 til tirsdag d. 13/10.

Mandag, tirsdag og onsdag er arbejdstiden fra kl. 8:00 til kl. 16:00. Torsdag møder vi også kl. 8:00 og går hjem cirka kl. 20:00, og om fredagen møder vi kl. 8:00 og arbejder til vi er klar til lørdag morgen. (I år køres løb fredag aften)

Søndag arbejdes fra løbet er slut til ca. kl. 22:00.

Mandag og tirsdag er arbejdstiden fra kl. 8:00 til kl. 16:00.

Arbejdet i logistik-teamet er vidtfavnende og består af 1000-vis af ad hoc opgaver. Af nogle af de store opgaver kan dog nævnes: indkøb i byggemarkeder/boghandlere/apoteker/supermarkeder osv., opsætning af skraldestativer, levering af indkøbte varer til billetvogne/publikumsindgange/dommertårn/chgp-sekretariat og mange andre steder, samle og opstille bord/bænke-sæt, levering af udstyr til flagposter, opsætning af skilte på publikumsområder.

Der vil være cykler og golfvogn til rådighed, til arbejdet. Til indkøb ude i byen vil der være varevogn til rådighed. Det vil være en fordel – men ikke et krav – at du har kørekort, og er lidt praktisk anlagt.

Opgaverne søndag efter løbet, og mandag og tirsdag vil bestå af afhentning og forsvarlig nedpakning af ”alt det vi har leveret/sat op”.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder.

HAR DU NOGLE SPØRGSMÅL?

Så kontakt Martin Poll

Copenhagen

VORES SPONSORER & SAMARBEJDSPARTNERE