Frivillig 2021

COPENHAGEN HISTORIC GRAND PRIX
TILMELDING ER ÅBEN NU!

CHGP

FRIVILLIG 2021

I 1996 blev det første Copenhagen Historic Grand Prix afholdt og siden dengang er det blevet til i alt 19 vellykkede løb gennem årene. Ingen af disse løb har været mulige uden alle de frivillige, der hvert år tager tid ud af kalenderen og bruger den sammen med os – hvad end det er op til, under eller efter afviklingen. TAK!

Sammen har vi skabt en unik begivenhed, hvor de er plads til at tænke ud af boksen og sætte sit eget præg på Danmarks bedste motorløb. Som frivillig oplever du Grand Prix’et på første parket og indgår i et helt særligt sammenhold af fantastiske mennesker på tværs af aldre.

Om du har benzin i blodet eller egentlig synes elbiler er ret fede så er der helt sikkert plads til dig. Så tænd motoren og meld dig som frivillig til CHGP. Sammen kan vi skabe rammerne for det hurtigste, bedste og fedeste racerløb i Danmark.

Man skal være min. 18 år for at deltage som frivillig til CHGP. 

VÆR EN DEL AF TEAMET

Som en del af frivillig-teamet til CHGP følger en række goder:

  • Adgang til Grand Prix’et hele weekenden
  • Årets CHGP trøje
  • Forplejning under vagt
  • Fællesskab og netværk
  • Udfordringer og kompetencer
  • Erfaring til CV’et

Derudover er man med i lodtrækningen om en række spændende præmier og man er samtidig med til at støtte BørneUngeProgrammet.

Banebyggere

Der arbejdes i dagene torsdag 29/7 – fredag 6/8 og igen søndag 8/8 – torsdag d. 12/8. Hver dag i to perioder, kl. 8:00 til kl. 16:00 og kl. 16:00 til kl. 22:00. Det forventes at du tilmelder dig minimum 4 arbejdsdage, hvoraf den ene gerne må være søndag til nedpakning.

Banebyggerne er legendariske efter de mange år i Fælledparken og på Bellahøj. Mange har været med i adskillige år, så der er altid nogle som ”ved hvad det går ud på”, når arbejdet skal udføres. Før og efter løbet opbygges og nedtages banen. Det foregår både i dag- og aftenhold.

Og hvordan bygger vi så en racerbane? Læs nogle af arbejdsopgaverne her: Det første vi begynder med er, at indhegne hele området med festivalhegn. Så opstilles betonbarrierer, som afgrænser hele banen, af en underentreprenør. Når betonen er sat, sættes et sikkerhedshegn ovenpå betonen. Det er også en opgave for banebyggere at placere sikkerhedshegnet, som efterfølgende skal forstærkes med clamps og stålwire. Hele banen rundt hvor der er publikum opstilles publikumshegn, som er 1 meter højt cykelhegn.

Mange steder rundt om banen opsættes der reklamebanner for løbets sponsorer. De bliver monteret på hegn og betonbarrierer, ved hjælp af wirer og plastikstrips. Desuden monteres der reklamebanner på de 4 overgangsbroer. Langs Hvidkildevej ind mod Bakkehusene opsættes der støjskærme på sikkerhedshegnet. På selve racerbanen opsættes bl.a. start/mål portal, startlys, der opmærkes startbåse og etableres chikaner. Så er racerbanen ved at være færdig……. Men vi mangler lige publikumsområderne hvor der opstilles et antal toilet-, bad- og kontorvogne samt festival og cykelhegn hos udstillere. Desuden etableres der billetsalg ved de fire indgange, og der opstilles billetsalgsvogne.

Til alle disse opgaver har vi naturligvis alle moderne hjælpemidler i form af gaffeltrucks, knækstyrede minilæssere, teleskoplæssere, lifte, varevogne, trailere, cykler, golfvogne osv.

Det vil være en fordel men ikke et krav, at du har truckcertifikat og erfaring med entreprenørmaskiner og den slags, og dette må du gerne oplyse ved tilmelding. Det er vigtigt at du er fysisk ok og er vant til manuel arbejde, da der forekommer mange løft m.m. En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger må du også meget gerne oplyse dette ved tilmelding. Det forventes at du tilmelder dig minimum 4 arbejdsdage, hvoraf den ene gerne må være søndag til nedpakning.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder, under opbygning og nedtagning af banen. Det gælder også i løbsweekenden, hvor vi ser motorløb og hygger os. Dog skal der under løbet hele tiden være et beredskab, der skal kunne rykke ud ved uheld, som kræver reparation på banen. Det er noget, vi aftaler undervejs.

Når løbet er slut søndag aften skal det hele pilles ned igen, og da har vi også brug for din indsats. Vi er typisk færdige med nedtagningen onsdag aften, senest torsdag i løbet af dagen.

Så……..Meld dig som banebygger og få en oplevelse ud over det sædvanlige! Mød nye mennesker som du med garanti vil have det sjovt og spændende sammen med i fremtiden.

Billetvogne

Der arbejdes i løbets åbningstider fredag d. 6/8 kl. 16:30 – 21:00 samt lørdag 7/8 og søndag 8/8 kl. 7.30 – 18.00. Oplæring i betalingssystemet, scanner og hvad der ellers sker i løbet af weekenden foretages torsdag eftermiddag 5/8, hvor der også forventes et par timers mødepligt her.

Der kommer omkring 40.000 mennesker over weekenden til begivenheden, som enten køber billet på dagen eller skal havebyttet deres købte billetter til armbånd. Din opgave som frivillig i denne gruppe er derfor at sælge indgangsarmbånd og/eller udlevere armbånd til dem, som skal have byttet deres billetter til armbånd.


Der etableres billethuse med alt udstyr, hvorfra du skal servicere alle vores mange gæster.
Du kan opleve travle perioder, hvor det forventes, at du bevarer det fulde overblik og den gode service til
vores betalende gæster.

Drikkevareservice

Der arbejdes i dag- og aftentimerne i løbsweekenden (6/8 – 8/8). Fredag slutter vagten omkring kl. 22:00, lørdag omkring klokken 19:00 og søndag forventes det, at vagten slutter kl. 23:00. Der kan dog være behov for et par frivillige mandag formiddag efter løbsweekenden (dette aftales nærmere med gruppelederen).

I drikkevareservice står vi for at servicere alle vores egne barer samt vores mange erhvervskunder med drikkevarer. Vi står for lager, levering og afhentning. Til dette formål skal vi bruge folk som er praktisk anlagt og godt kan lide at bruge deres muskler, da der skal bæres en del drikkevarer. Der vil naturligvis være køretøjer til rådighed til at transportere drikkevarerne.

I drikkevareservice har vi tæt kontakt med vores erhvervskunder, hvorfor man møder mange spændende mennesker. I gruppen får du en masse at se til og får et rigtig godt sammenhold med de andre frivillige.

Håndværkere

Der arbejdes i dagene torsdag 5/8 – mandag 9/8. Vi bruger torsdag fra kl. 8:00, til at forberede og planlægge vores arbejde i weekenden. Fredag møder vi kl. 8:00 og arbejder til vi er klar. Lørdag er arbejdstiden fra kl. 7:00 til ca. kl. 20:00. Søndag fra kl. 7:00 til vi er færdige. Mandag ca. kl. 8:00 til kl.20:00.

Vores arbejde i tiden før under løbet består af en række konstruktion-, opsætning- og reparationsopgaver samt andre små og store ad hoc-opgaver. Forekommer der perioder, hvor vi har ”ledige hænder” må man være forberedt på at hjælpe til hos banebyggerne. Mandag vil bestå af forsvarlig nedpakning af det vi har sat op.

Til at hjælpe os med disse opgaver har vi en række trucks og entreprenørmaskiner, hvorfor det er en fordel – men ikke et krav – hvis du har truckcertifikat og/eller erfaring med disse. Derudover er det vigtigt, at du er vant til fysisk manuelt arbejde. En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger, må du meget gerne oplyse dette ved tilmelding.

Gruppelederen fordeler arbejde og pauser i samarbejde med teamet. Teamet skal altid være bemandet, men der er også mulighed for at se løbet.

Om fredagen er der bl.a. følgende opgaver: bygning af præmiepodie, opsætning af TV hos vores udstillere, og andre små og store ad hoc opgaver. Fredagen bruges også på at lære området at kende, vi fordeler jer i teams, og vi får talt om de kommende dages opgaver.  Vi går hjem når alt er klar til lørdag morgen.

I løbsweekenden skal vi i teamet kunne løse forefaldende reparationsopgaver på hegn, trapper, tribuner, toiletter, installationer osv. Desuden kan der være opgaver som opfyldning af vandtanke og, levering og udlægning af plastkøreplader.

Opgaverne om mandagen vil bestå af forsvarlig nedpakning af ”alt det vi har sat op”.

Der kan forekomme perioder i teamet, hvor vi har ”ledige hænder”. I de perioder må man være forberedt på, at hjælpe til hos banebyggerne.

Der vil være værktøj, køretøjer og materiel til rådighed til de forskellige opgaver.  Du må naturligvis gerne medbringe dit eget foretrukne værktøj.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder.

En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger, såsom truckcertifikat, erfaring med entreprenørmateriel eller lignende, må du gerne skrive det ved tilmelding.

Gruppelederen fordeler arbejde og pauser i samarbejde med teamet. Teamet skal altid være bemandet, men der er også mulighed for, at se eventen.

Indkørsel- og parkeringsservice

Arbejdstiderne for denne gruppe er fra onsdag aften 5/8 og frem til søndag aften 9/8, hvor der arbejdes hele døgnet med at sikre, at ingen uvedkommende kører ind på området og at beboere, som har et lovligt ærinde kan komme ind i området.

Opgaven er fordelt på flere indkørsler, som fører til løbsområdet og opgaverne er at foretage tjek af alle der kommer frem til kontrolposterne og sikre at kun dem, der har adgang kan køre videre. I forbindelse med løbsweekenden kontrollerer vi ligeledes indkørslen til ryttergården, så kun personer med adgang til dette område kan komme ind. Ligeledes har gruppen ansvaret for den særlige personaleparkering  på området.

Logistik

Der arbejdes i dagene mandag 2/8 – tirsdag 10/8. Mandag, tirsdag og onsdag er arbejdstiden kl. 8:00 – 16:00. Torsdag møder vi også kl. 8:00 og går hjem cirka kl. 20:00, og om fredagen møder vi kl. 8:00 og arbejder til vi er klar. Søndag fra løbet er slut til ca. kl. 22:00. Mandag og tirsdag er arbejdstiden igen kl. 8:00 – 16:00.

Arbejdet i logistik-teamet er vidtfavnende og består af tusindvis af ad hoc-opgaver. Vores opgaver omfatter diverse indkøb samt levering af disse, mindre opsætninger på pladsen. Opgaverne efter løbet vil bestå af afhentning og forsvarlig nedpakning af det vi har leveret/sat op.

Der vil være cykler og golfvogn til rådighed til arbejdet. Til indkøb ude i byen vil der være varevogn til rådighed. Det vil være en fordel – men ikke et krav – at du har kørekort, og er lidt praktisk anlagt.

Arbejdet i logistik-teamet er vidtfavnende og består af 1000-vis af ad hoc opgaver. Af nogle af de store opgaver kan dog nævnes: indkøb i byggemarkeder/boghandlere/apoteker/supermarkeder osv., opsætning af skraldestativer, levering af indkøbte varer til billetvogne/publikumsindgange/dommertårn/chgp-sekretariat og mange andre steder, samle og opstille bord/bænke-sæt, levering af udstyr til flagposter, opsætning af skilte på publikumsområder.

Opgaverne søndag efter løbet, og mandag og tirsdag vil bestå af afhentning og forsvarlig nedpakning af ”alt det vi har leveret/sat op”.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder.

Publikumsservice Område Nordøst

Gruppen arbejder i hele arrangementets åbningstid – fredag 16:00 – 22:00, lørdag 07:00 – 19:00 og søndag 07:00 – 19:00. Foruden disse tidsrum skal der afsættes mindre tid til en undervisningssession som enten skal gennemføres online eller fredag eftermiddag inden arrangementet.

Publikumsservice er CHGP’s største frivillig-gruppe. Som frivillig i denne gruppe er du arrangementets ambassadør, og især som Publikumsservice står du for at give publikum en sjov og god helhedsoplevelse, når de besøger CHGP. Når det er sagt, er det dog også vigtigt for os, at du som frivillig får en spændende oplevelse ud af det.

Som frivillige i Publikumsservice kommer du igennem flere spændende opgaver i løbet af weekenden. De tre forskellige opgaver inden for publikumsservice er:

1)

Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden og kontrollerer, at kun publikum med korrekt billet lukkes ind samt sørger for at ud- og indgang foregår let og glidende.

Desuden assisteres publikum ved broerne over banen, som fører ind på selve området. Herunder sørges der for, at folk ikke stopper op under passagen.

Der hjælpes med barnevogne og kørestole m.v.

2)

Områdeassistance og opsyn, hvor du har tre primære opgaver: At holde øje med at KUN personer med gyldigt armbånd opholder sig på området, holde opsyn med vores hegn samt assistere publikum med information og vejledning.

Som frivillig inden for dette felt vil du både have ansvaret for at give publikum en god oplevelse i inderkredsen samt holde opsyn med vores faciliteter omkring Grand Prix’et.

Det betyder, at du inden for denne arbejdsbeskrivelse har det gyldne overblik over HELE området og kan varetage et bredt arbejdsområde. 

3)

Tribuneservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen. Tribuneservice sørger for, at kun publikum med de rette adgangsarmbånd benytter tribunerne. Desuden hjælpes der med information til publikum.

I Publikumsservice – Område Nordøst vil en lille gruppe frivillige også skulle håndtere CHGP’s campingplads.

Publikumsservice Område Sydvest

Gruppen arbejder i hele arrangementets åbningstid – fredag 16:00 – 22:00, lørdag 07:00 – 19:00 og søndag 07:00 – 19:00. Foruden disse tidsrum skal der afsættes mindre tid til en undervisningssession som enten skal gennemføres online eller fredag eftermiddag inden arrangementet.

Publikumsservice er CHGP’s største frivillig-gruppe. Som frivillig i denne gruppe er du arrangementets ambassadør, og især som Publikumsservice står du for at give publikum en sjov og god helhedsoplevelse, når de besøger CHGP. Når det er sagt, er det dog også vigtigt for os, at du som frivillig får en spændende oplevelse ud af det.

 

Som frivillige i Publikumsservice kommer du igennem flere spændende opgaver i løbet af weekenden. De tre forskellige opgaver inden for publikumsservice er:

1)

Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden, og kontrollerer at kun publikum med korrekt billet lukkes ind samt sørger for at ud- og indgang foregår let og glidende.

Desuden assisteres publikum ved broerne over banen, som fører ind på selve området. Herunder sørges der for, at folk ikke stopper op under passagen.

Der hjælpes med barnevogne og kørestole m.v.

2)

Områdeassistance og opsyn, hvor du har tre primære opgaver: At holde øje med at KUN personer med gyldigt armbånd opholder sig på området, holde opsyn med vores hegn samt assistere publikum med information og vejledning.

Som frivillig inden for dette felt vil du både have ansvaret for at give publikum en god oplevelse i inderkredsen samt holde opsyn med vores faciliteter omkring Grand Prix’et.

Det betyder, at du inden for denne arbejdsbeskrivelse har det gyldne overblik over HELE området og kan varetage et bredt arbejdsområde. 

3)

Tribuneservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen. Tribuneservice sørger for, at kun publikum med de rette adgangsarmbånd benytter tribunerne. Desuden hjælpes der med information til publikum.

I Publikumsservice – Område Sydvest vil man også skulle håndtere handicaptribuner, handicapovergangen samt indgang til vores VIP-gæster til Grand Prix Club.

Volunteer Village

Der arbejdes fredag 6. august 15:00-22:00 , lørdag d. 7/8 mellem kl. 06.00 – 20.00 og søndag d. 8/8 mellem kl. 06.00 – 20.00.

Som frivillig i denne gruppe, skal du sørge for, at alle vores andre frivillige har en god oplevelse.

Ved CHGP 2021 oprettes der en lille frivillig “landsby”, hvor der vil være et hyggeområde for de frivillige, som kan benyttes i pauser.

Ligeledes vil det være her, at Volunteer Lounge er, hvor alle de frivillige spiser de forskellige måltider og drikker deres eftermiddagskaffe.

Som frivillige i denne gruppe, skal du derfor sørge for, at der altid er pænt, rent og hyggeligt i dette område.

Ligeledes skal du kontrollere, at det kun er frivillige, der befinder sig i dette område.

Lørdag aften vil der blive afholdt et mindre grill-arrangement, når alle de frivillige er færdige med deres opgaver.

Ligeledes vil du også skulle bemande baren søndag aften, hvor der vil blive serveret fyraftensøl.

(Derfor kan længere arbejdstid forventes både lørdag og søndag aften.)

Runnere

Fredag 6/8 samles vi til en introduktion af arbejdsopgaver og rundvisning på området. Tid og sted aftales med gruppelederen. Lørdag 7/8 og søndag 8/8 er arbejdstiden kl. 7:00 – 19.00.

Vores arbejdsopgaver består primært af bud- og serviceopgaver for VIP-teltene, frivillige og beredskabet. Derudover så må man være forberedt på at kunne springe til, hvor det brænder lidt på. Teamet skal altid være bemandet, men der vil også være mulighed for at se løbet. Der vil være cykler og/eller golfvogn til rådighed.

HAR DU NOGLE SPØRGSMÅL?

Så kontakt Martin Poll

Copenhagen

VORES SPONSORER & SAMARBEJDSPARTNERE